RU  UA

Пʼятниця, 22 листопада
  • НБУ:USD 41.00
  • НБУ:EUR 43.20
НБУ:USD  41.00
Здоров'я

Жовті лінзи не підійдуть: лікарка розповіла, якими мають бути окуляри для водіїв

Яскраве сонце чи зустрічне світло автомобіля уночі – фактори, які можуть ускладнити водіння автомобіля. Щоб попередити виникнення таких небезпечних ситуацій, слід використовувати окуляри для водіїв. Лікар-офтальмолог Тетяна Баран розповіла, які існують види, назвала їхні переваги і недоліки.

"Багато людей відчувають себе менш впевнено за кермом автомобіля у нічний час. Причина: у темряві зіниці розширюються і промені світла заломлюються по-різному, формуючи розпливчасте зображення, розвивається, так звана "нічна міопія", і навіть ті, в кого гострота зору 1,0, - вночі бачать не так чітко", - пояснює експертка у своєму блозі в Instagram.

Фото: instagram.com/dr.tetyana_baran

Фотохромні (їх ще називають хамелеонами)

Діють вони таким чином, що під впливом ультрафіолету змінюють свій колір з прозорого на сірий чи коричневий. Перевагою також є те, що в приміщенні - це як звичайні окуляри, а на вулиці - затемняються і стають сонцезахисними. Також мають діоптрії згідно вашого рецепту, якщо потрібно.

"Водії часто їх замовляють, але тут є велике але: за лобовим склом автомобіля вони не затемняються, тому що молекула фотохрому активується від впливу ультрафіолету, а він через скло не проходить. Проте є гарні новини: оптичні технології не стоять на місці, і деякі виробники почали виготовляти лінзи, які все-таки в автомобілі дещо тонуються, від впливу тепла", - каже фахівець.

Окуляри для денного/нічного водіння

Денні затоновані близько на 65-70 відсотків, виглядають як сонцезахисні. Нічні злегка притоновані, до 8 відсотків. Одним з важливих плюсів для нічних є те, що в них антирефлексе іноваційне покриття є на передній поверхні лінзи і на задній, що знижує ефект засліплення як зустрічних фар, так і тих, що їдуть позаду. Також ці окуляри зменшують відблиски світла, наприклад, на мокрій дорозі. Вдень дають ефект покращення контрастності, що забезпечує спокійне водіння.

Сонцезахисні окуляри з поляризаційними лінзами - найкращий і найбюджетніший варіант для яскравої сонячної погоди. "В дощ я б їх не рекомендувала, тому що можна не розгледіти ямку, що залита водою", - розповідає лікарка.

Жовті лінзи

"Доведено, що вони не тільки не допомагають вночі, а ще й погіршують гостроту зору. Після декількох годин їзди у них починає боліти голова, з'являється розсіяність, а найголовніше і найнебезпечніше - знижується гострота зору. Розроблені вони були таким чином, щоб зменшити вплив зустрічних фар вночі, але недоліків у них значно більше. Вони блокують весь синій спектр світла, що має потрапляти в очі.

"Щоб бачити повноцінну картинку, синій також важливий. Через це і виникають вище перелічені симптоми", - пояснює спеціалістка.

Фото: Getty Images

Які обрати?

  • Якщо водій проводить за кермом більшу частину дня, необхідно мати дві пари: одні сонцезахисні для яскравого сонячного дня (поляризовані) та спеціальні для нічного водіння, які можна буде також використовувати в звичайну похмуру погоду - вони додають яскравості.
  • Якщо ви живете звичайним життям і вночі рідко їздите, тоді однієї пари сонцезахисних буде цілком достатньо.
  • Якщо є порушення гостроти зору, то всі вище перелічені варіанти можна зробити з діоптріями згідно рецепту ,або ж м'які контактні лінзи + сонцезахисні окуляри.

Раніше лікар розповіла, чи можна втратити зір після лазерної корекції.

Важливо! Матеріал підготовлений на підставі останніх, науково перевірених та актуальних досліджень у сфері медицини. Матеріал, підготовлений журналістом «Апострофа», має виключно інформаційний характер і не є закликом до дії чи основою для встановлення медичного діагнозу. Всі рішення щодо здоров'я повинні бути обов'язково узгоджені з Вашим лікарем, закликаємо обов'язково звертатися до фахівців.

Версія для друку
Знайшли помилку - видiлiть та натиснiть Ctrl+Enter
Розділ: Здоров'я